يکشنبه - 2019 آگوست 18 - 17 ذيحجه 1440 - 27 مرداد 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 206624
تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1396 13:25
تعداد بازدید : 653

مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) شهریار

معرفی عرفان پائولو کوئيلو

پائولو کوئیلو نویسنده ای است که در دوران نوجوانی به کفر و بی ایمانی روی آورده و با گرایش شدید به آثار مارکس و انگلس، همه باورهای مارکسیستی را زیرورو کرد.



پائولو کوئیلو نویسنده ای است که در دوران نوجوانی به کفر و بی ایمانی روی آورده و با گرایش شدید به آثار مارکس و انگلس، همه باورهای مارکسیستی را زیرورو کرد؛ تا جایی که بخش قابل ملاحظه ای از اندیشه های او، به ویژه دیدگاه او درباره ایمان و شریعت را می توان متأثر از آن دانست. کوئلیو درباره ایمان رویکردی بسیار متفاوت و متناقض دارد و گاهی ایمان گرا و گاهی ایمان گریز است.

ازیک سو متعلق ایمان در نزد او ثابت نیست و ازسوی دیگر سعی بر بی اهمیت جلوه دادن ایمان دارد. علاوه بر این، اندیشه و آثار وی در رویارویی مستقیم با شریعت قرار دارد. او در موارد بسیاری، اصول دین و شریعت را به سخره گرفته، آنها را پوچ و بی معنا می شمارد. در این تحقیق به نقد و بررسی دیدگاه او درباره ایمان و شریعت می پردازیم

این نویسنده برزیلی با حمایت های تبلیغاتی رسانه های صهیونیستی توانست اندیشه های شبه عرفانی خود را در غالب داستان و رمان در کشور های مختلف دنیا پخش کند به طوری که کتاب های این نویسنده بعد از کتاب مقدس ارز بیشترین هزینه ،سرمایه وگسترده ترین چاپ وتوضیع جهانی برخوردار است 

ویژگی های آثار کوئیلو عبارت اند از:

1.ترویج جادوگری:

پائولو کوئیلو کتابی دارد به نام والکری ها که این اثر فقط از جادو سخن میگوید این کتاب حاوی تجربیات او در زمینه جادو وچگونگی فراگیری آن در این کتاب از مراسمی سخن می گوید که شباهت زیادی به مراسم جادوی شیطان پرستان دارد و چون پائولو خود را یکی از بر گزار کنندگان این مراسم میداند میتوان او را یک شیطان پرست دانست

 

2.تخریب آموزه های دینی :

 اگر خدا قادر مطلق است چرا رنج را از کسانی که دوستش دارند دور نمیکند؟ چرا به جای اینکه قدرت وشکوه را به ذشمنان خود عطا کند دوست داران خود را نجات نمیدهد

پائولو معتقد است که دین را قراردادی اجتماعی و حاصل نظم بخشیدن به دین داران بداند  او دین را فراهم کردن منزلت گاه روحانی و زمینه ساز برای یایش جمعی می­داند، او هیچ اعتقادی به سنت­ها ندارد و بارها در عین اینکه کاتولیک است مسیحیت و کلیسا را به سخیه گرفته است وی معتقد است که وجود خدا را نمی­توان ثابت کرد فقط تنها می­توان خدا را تجربه کرد و در این تجربه خدای هر کس متفاوت است و انسان را بی نیاز از شریعت و هر گونه مناسک الهی می­داند و راه سعادت هر کس را در گرو خود شخص خوانده است

نمونه 2

الیاس فکر کرد: انسان براي این به دنیا آمده که به تقدیر خود خیانت کند. خدا فقط تکالیف غیر ممکن را در دل انسانها قرار می دهد چرا؟ شاید به خاطر این که عادات و رسوم حفظ شود.[4]

 

3.تبلیغ روابط نامشروع :

می خواهی بپرسی که باوجود عشقم به استر،میتوانم تو را هم دوست داشته باشم ؟ می خواهم به خاطرت بجنگم، فکر می کنم به زحمتش می ارزد. مردي که بتواند آن طور عشق بورزد که تو به استر می ورزیدي سزاوار احترام و تلاش من است؛ [ 9] دو سوم کارمندان هر شرکت، نوعی رابطه عاطفی با هم دارند. فکرش را بکنید! معنایش اینست که در دفتري با سه کارمند دو نفرشان نوعی رابطه ي نزدیک با هم دارند. ده درصد به خاطر همین موضوع کارشان را ترك می کنند. چهل درصد رابطه هایی دارند که، بیش از سه ماه طول می کشد و در بعضی از مشاغل که غیبت دراز مدت کارمندها را از خانه می طلبد، از ده نفر دست کم هشت نفر با هم رابطه جدي پیدا میکنند؛[10] اگر آنها بتوانند روزي سه بار با مردي بیرون بروندآه … دستمزد آنان، تقریباً در هر چهار ساعت معاد ل دو ماه کار در فروشگاه پارچه است … تنها نیاز به حضور در یک میخانه، رقصیدن و ایجاد ارتباط داردآه … اگر از داروهاي ضد بارداري استفاده کند خطري ندارد [11] مرد از ماریا دعوت می کند که به بیرون بروند … به هتل … سیصد و پنجاه فرانک … پس از انجام عمل، ماریا دوش می گیرد … مرد نگاهی غریب به او  می اندازد و توضیح می دهد که هرگز کسی این کار را نکرده. [12]


4.ترویج مشروبات الکلی:

شراب وشراب خواری یکی از پایه های ثابت کتب پائولو است

نمونه:

بریدا می خواست همان دو لیوان ویسکی همیشگی را درخواست کند، اما جادوگر از جا برخواست، به طرف پیشخوان رفت و با یک تنگ باده، یک بطري آب معدنی و دو لیوان باز گشت.[13] وقتی نورافکن ها خاموش شد از پشت درختان میدان بیرون آمد و حالش بهتر شد. دو لیوان دیگر شراب سفارش دادیم و یک بشقاب ساندویچ هاي کوچک برداشتیم. [14] یک سیگار کامل حشیش می کشم، دو بطري شراب می خورم و وسط اتاق از حال می روم. [15]

 

*** جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص همایش و دسترسی به دیگر بخش های سایت دبیرخانه همایش روی عکس زیر کلیک کنید***


***********************************************

* مطالب مرتبط :

معرفی  همایش «جنبش های معنوی نوظهور» (جمن) 

معرفی عرفان های کاذب و جنبش های معنوی نوظهور

مکتب اوشو - عرفان يا ضد عرفان

انديشه هاي عرفان حلقه

معارضه يوگا با دين مداري و مسلماني

حقيقت فرقه ايليا رام الله

آيين شيطان پرستي در دنيا


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :