سه شنبه - 2017 نوامبر 21 - 3 ربيع الاول 1439 - 30 آبان 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 193010
تاریخ انتشار : 18 مهر 1395 15:47
تعداد مشاهدات : 111

تحقیق پایانی- مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شاهد

روش هاي آموزشي- تبليغي معصومين (عليهم السلام)

تحقيق حاضر با عنوان «روش هاي آموزشي- تبليغي معصومين (عليهم السلام)» از مباحث تربيتي اجتماعي است كه مطالب آن به صورت كتابخانه اي تهيه و تدوين شده است. ضرورت پرداختن به اين مسأله از آن جهت است كه الگوي آموزشي- تبليغي اصلح شناسايي و معرفي شود. نتايج حاصل از اين بررسي از اين قرار است:

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه .....................................................................


عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی


 روش هاي آموزشي- تبليغي معصومين (عليهم السلام)


 

 

مرداد 1390

 

نرگس ناطق

 

 

سركارخانم شهربانوصائب نيا

 

 

 

سركارخانم حوريه خدايي

 


روش - آموزش- تبليغ- تعليم - تربيت 

 

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

تحقيق حاضر با عنوان «روش هاي آموزشي- تبليغي معصومين (عليهم السلام)» از مباحث تربيتي اجتماعي است كه مطالب آن به صورت كتابخانه اي تهيه و تدوين شده است. ضرورت پرداختن به اين مسأله از آن جهت است كه الگوي آموزشي- تبليغي اصلح  شناسايي و معرفي شود. نتايج حاصل از اين بررسي از اين قرار است:

الگوي و روش هاي آموزش در سيره اهل بيت (عليهم السّلام) به معناي بكارگيري روش هاي است كه ايشان در امر آموزش لحاظ مي كردند. در وهله اول جايگاه ارزشمند آموزش در سيره ايشان به چشم مي خورد. تا جايي كه هم با گفتار و هم با رفتار خود به تعليم و تربيت افراد پرداخته و بر اين امر نيز تشويق مي كردند. سيره اهل بيت (عليهم السلام) مملو از نكات آموزشي است. ايشان با توجه به اهداف خويش و شناخت مخاطب و رعايت فضاي آموزشي، تبليغي، اعتقادات، اخلاق، احكام و ساير موارد را تعليم مي دادند. تنوع روشهايي كه ايشان در آموزش خويش بكارگيري مي كردند، بسيار است. گاه به طور مستقيم و از طريق چهره به چهره، موعظه، خطابه، مناظره، استدلال، سوال و جواب، ترغيب و ترهيب و ... به تعليم متربي مي پرداختند، و گاه بطور غيرمستقيم از طريق دعا، يادآوري نعمت ها، تغافل و... با شناخت اين روش ها و الگوگيري از آن مي توان نظام آموزشي را بسامان كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :