سه شنبه - 2017 نوامبر 21 - 3 ربيع الاول 1439 - 30 آبان 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 190005
تاریخ انتشار : 8 شهریور 1395 0:42
تعداد مشاهدات : 219

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی روش تدریس فعال ویژه اساتید مجتمع کوثر

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی روش تدریس فعال ویژه اساتید مجتمع کوثر

کارگاه آموزش - تخصصی روش تدریس فعال (کاربردی ) ویژه اساتید با همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار گردبد



به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر، رضائی ، معاون پژوهش کوثر ، از برگزاری دوره آموزشی - تخصصی روش تدریس فعال ویژه اساتید مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر خبر داد.
 وی، در ادامه افزود: این دوره که با هماهنگی و همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی و با هدف آموزش روش تدریس فعال به منظور کاربردی کردن آموخته ها و آموزش های مهارتی در دو بخش تئوری و کارگاهی برگزار می شود.
 رضائی، خاطر نشان کرد:دراین کارگاه آموزشی که با حضور حجت الاسلام حریری مدرس اعزامی از مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با حضور تعداد ۲۰ نفر از اساتید مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.
 حجت الاسلام حریری، با اشاره به اهمیت تأثیر استفاده از روش صحیح در اثر بخش بودن تدریس و فرآیند آموزش، مراحل مواجهه با مسئله را بیان نمود.
ایشان، در ادامه اظهار داشت: در کارگاه روش تدریس باید به این نکته توجه داشت که بایستی بر اساس دانسته های خود، پاسخ گو بود و هدف فعال سازی است نه پاسخ درست یا نادرست، در اولین قدم، روش مطلوب تدریس فعال باید به این موضوع پرداخت که حوزه کجاست، و این درس ها با چه هدفی تدریس می شوند؟ و در این رابطه می توان گفت رسالت حوزه، سوق دادن اجتماعات به سمت تنظیم برنامه زندگیشان براساس برنامه اسلام است و از اهداف کلان حوزه، تربیت اسلام شناس ربانی و مدل سازی و ارائه برنامه دین برای زندگی است.
حجت الاسلام حریری، با اشاره به این نکته که در حوزه ها باید به فهم عمیق دین پرداخت گفت: چه بسا در درسی مانند «ادبیات عرب» باید به ریشه یابی کلمات پرداخت و برای ریشه یابی کلمات باید به بهترین کتب لغت مراجعه کرد و بهترین کتب، کتابی است که نزدیک به عصر معصوم (ع) باشد. چرا که بسیار ی از لغات پس از صد سال تغییر معنا داده و یا حتی معنای آن از بین رفته مثل واژه «عقل» که یکی از معانی عقل در سده های اولیه اسلام «دیه» است پس فرمودۀ حضرت علی مبنی بر این که «النساء ناقصات العقل» به این معنا است که دیۀ زنان ناقص است و چه بسا در برخی از منابع اهل سنت نیز این روایت در بخش دیه آورده شده است.
وی، در ادامه کارگاه به آسیب شناسی تدریس پرداخت و از مشکلات اصلی تدریس را عدم هماهنگی متون درسی با زمان، عدم تدریس پژوهش محور، نداشتن راهبرد و روش صحیح تدریس، عدم استفاده از ابزار کمک آموزشی، عدم ایجاد روحیه تفکر و نقد و تحلیل در علم آموز، کاربردی نبودن علوم در زندگی و رافع نبودن نیازها، عدم تعیین هدف، کم بودن اطلاعات مدرس، عدم توانایی در تشخیص توانمندی و توانایی علم آموزان و دیگر موارد نام برد.

گفتنی است، این کارگاه یکشنبه و دوشنبه 7 و 8 شهریور ماه با حضور اساتید درسالن جلسات مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :