دوشنبه - 2019 آوريل 22 - 17 شعبان 1440 - 2 ارديبهشت 1398
14949رکورد در مدت زمان 0.717ثانیه
عبارت مورد جستجو :
در آغاز سال 1398 مدیر و معاونان مدرسه علمیه المهدی(عج) به دیدار امام جمعه محترم شهر اندیشه رفتند.
جمعی از طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) به دیدار خانواده شهید انوشیروان نصرآبادی رفتند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اولین وظیفه جهادی ما این است که نهال امید به آینده را در خود و دیگران پرورش داده و ترس و ناامیدی را از خودمان دور کنیم.
به مناسبت ولادت گل سر سبد اهل بیت حضرت اباعبدالله علیه السلام مدرسه ی علمیه امام حسین در روز دوشنبه مورخ 98/1/19 مراسم سخنرانی ،مولودی خوانی و مدیحه سرایی برگزار نمود.
به همت معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر ورامین سرکار خانم نفیسه کریمی جشن اعیاد شعبانیه در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد .
حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر موسوی مبلغ دینی در اولین جلسه درس اخلاق که در سال ۹۸ در مدرسه علمیه کوثر برگزار شد گفت : اهل بیت عصمت و طهارت همانند کشتی نجاتی هستند
از امور مهم در مقوله ی یک انقلاب، اخلاق فرد انقلابی است؛ چرا که این فرد انقلابی است که با مجموعه رفتار و عملکرد خود می تواند این انقلاب را حفظ و آن را به ثمر برساند. از آنجا که در جامعه کنونی، اصحاب و دولت مردان انقلابی با فاصله گرفتن از انقلاب، تعهد خود را نسبت به آن فراموش کرده اند و اخلاق انقلابی در آنها کم رنگ شده است بنابراین لازم است تا معیارها و شاخصه های اخلاق انقلابی بازگو شود تا مورد توجه قرار گیرد و روح خفته ی افراد انقلابی را بیدار کند. پس مشخص شد که هدف از طرح این مسئله زنده کردن اخلاق انقلابی در فرد انقلابی و همچنین سوق دادن آحاد مردم به سوی انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن است. ضمن بررسی در نهج البلاغه بسیاری از معیارها و شاخصه های اخلاق انقلابی در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی- نظامی و اقتصادی مشاهده گردید که مجموعه حاضر ضمن بررسی مفهوم شناسی و ضرورت بحث، به مؤلفه های اخلاق انقلابی از دیدگاه امام علی (علیه السلام) و مقام معظم رهبری در عرصه های فوق پرداخته و در نهایت به نتیجه و دستاوردهای اخلاق انقلابی با رویکرد به نهج البلاغه اشاره دارد. بنابراین با تبیین معیارها و شاخصه های اخلاق انقلابی، صحیح ترین و کاربردی ترین اخلاقی که یک فرد متعهد به انقلاب باید داشته باشد و همچنین شناخت و آگاهی نسبت به این که چه انقلابی مهم و کارآمد و البته الهی است حاصل می شود. در نتیجه اگر فرد انقلابی دارای اخلاق اصیل انقلابی باشد که این اصالت با مطالعه و پژوهش در کلام مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) مشخص می شود، نه تنها می تواند موجب ایجاد انقلابی شکوهمند و عظیم بشود بلکه می تواند چنین انقلابی را در تحکیم و ثبات و یا یاری رساندن در راه تحقق آرمان هایش مدد نماید.پژوهش حاضر به اعتبار موضوع نقلی – تاریخی، به اعتبار ماهیت توصیفی- تحلیلی، به اعتبار روش جمع آوری داده ها کتابخانه ای و فیش برداری از منابع مکتوب و نرم افزاری می باشد.
انحراف، لرزش وتردیددرافکاروعقایدمسلمانان، ازصدراسلام وجود داشته است. درهردوره ائمه اطهار با آنان مبارزه نموده وتشیع را ازخطر انحراف رهانیده اند. در عهد امامان عسگریین 8 درپی اقداماتی ازجمله تأسیس دارالترجمه های گسترده به دست مأمون، انحراف وتحریف به وضوح دیده می شود. انحرافی که جریان هایی نظیر غالیان، واقفیه، متصوفه، اشاعره، معتزله، جبریه، مفوضه وثنویه را به وجود آورد. امام هادی 7 وامام عسگری 7 با روش های گوناگون با این جریان ها مقابله نموده اند، ازآن جمله گفت وگو و مناظره با سران این جریان ها، تربیت شاگردان متخصص، نامه نگاری با شیعیان، رد شبهات مخالفان و تبیین اندیشۀ صحیح، تقویت عناصر مهم شیعه در برابر مخالفان، تعلیم زیارت امامان، تقویت نهاد وکالت و اعلام بیزاری از جریان های انحرافی را می توان برشمرد.شناخت این جریان ها، نحوه ی مقابله امامان این عصر، مارا دربرخورد با زمینه های انحراف وشناخت نحوه ی برخورد با انحرافات عصر حاضر یاری می رساند. هدف ازنگارش این رساله ارتقاءسطح بینش وآگاهی بخشی خود وجامعه وآشنایی با وضعیت فرهنگی وعقیدتی دوران امامان عسگریین صورت می گیرد. و به روش توصیفی است که روش جمع آوری مطالب آن کتابخانه ای و براساس اسناد و مدارک تاریخی می باشد.
از دغدغه های مهم جوامع متعالی و پیشرو در عرصه ی فرهنگ، شناسایی زمینه های انحطاط فکری و فرهنگی و ریشه کن نمودن یا حداقل مرتفع کردنِ آنهاست . چرا که پویایی و پایایی یک فرهنگ و حفظ اصالت متعالی آن ، تنها در گرو بررسی عوامل اضمحلالِ فکر و فرهنگ و از میان بردن آن و به بار نشاندن فکر و فرهنگ پیشرو و حفظ و حراست از آن است. شناسایی زمینه های انحطاط فکری – فرهنگی، در کلام گهربار امیرالمومنین () به وسیلۀ غور در نهج البلاغه، مقابله با بسترهای زوال فرهنگی، به منظور ارائه ی راهکارهای درمانگرایانه و اصلاحات بنیادین می باشد، که در دو حیطۀ فردی و اجتماعی مد نظر قرار گرفته است. نتیجه آن که اهمّ زمینه های فردی و اجتماعی انحطاط فکری-فرهنگی بر پایۀ نقایص و انحرافات اخلاقی و عقیدتی که اساسی ترین ریشۀ این دو حیطه جهالت است که سایر زمینه ها از آن منشعب می گردد. پژوهش حاضر به اعتبار موضوع تاریخی –نقلی، به اعتبار ماهیّت، توصیفی-تحلیلی، و به اعتبار روش جمع آوری اطلاعات، کتاب خانه ای و فیش برداری از منابع مکتوب و نرم افزاری؛ داده ها ارائه گردیده است.
  • تعداد رکوردها : 14949