چهارشنبه - 2017 نوامبر 22 - 4 ربيع الاول 1439 - 1 آذر 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 218880
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 1:4
تعداد مشاهدات : 63

مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)

چند اصل در تبلیغ

نوشته های استاد سلیمانی مقدم، معاون پژوهش

در هر تبلیغی چند اصل مورد نظر قرار می­گیرد، توجه به این اصول باعث می­شود که حق مخاطب و مبلغ و مطلب کاملآ در نظر گرفته شود.

    اولین و مهم­ترین اصل تشخیص نوع مخاطب است، وبرای این تشخیص باید دقت شود که مخاطبین از چه گروه سنی هستند،

کودک،نوجوان، جوان، میانسال و پیر. اگر مخاطبین کودک باشند باید تبلیغ مطابق با خصوصیات ذاتی آن­ها باشد؛ کودک بر طبق آیه قرآن در سوره حدید« اعلموا انما الحیوة الدنیا لعب و لهو و زینة و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد…»«و بدانید زندگی دنیا به حقیقت بازیچه­ایست طفلانه و لهو و عیاشی و زیب و آرایش و تفاخر و خودستانی با یکدیگر و حرص افزودن مال و فرزندان این به حقیقت کار دنیاست….»(حدید/20).

    ذاتی کودک لعب و بازی است. یعنی عملی حسی، عینی و فرح بخش که هم کودک را جذب کند و هم در کنار بازی و تحرک، کودک را با مهارتی آشنا می­سازد و تحلیل کردن و تفکر را به او می­آموزد. پس اگر مخاطب مبلغی کودکان باشند باید از زبان بازی و کارهای فکری هماهنگ با سن مخاطب استفاده کند تا اثر پیامش بیشتر و مناسب باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :