چهارشنبه - 2018 اکتبر 17 - 7 صفر 1440 - 25 مهر 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 194332
تاریخ انتشار : 9 آبان 1395 10:13
تعداد بازدید : 151

معصومیت کودکی زیر شلاق بازی های رایانه ای

معصومیت کودکی زیر شلاق بازی های رایانه ای نگاهی به محتوای جنسی ارائه شده در بازی های رایانه ای جدید در غرب پس از غیر دینی شدن حکومتها ، سرمایه داران ، در جستو وجوی سود بیشتر اقتصادی ، به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ پرداختند .آنها از این طریق سعی کردند که سلایق خود را بر همگان تحمیل کنند وفرهنگ را تبدیل به کالاهایی قابل فروش کردند. تا جایی که هالیوود به عنوان صنعت فیلم سازی آمریکا به جریانی غالب در سراسر دنیا تبدیل شد وطرفداران بسیاری پیدا کردند.... معصومیت کودکی زیر شلاق بازی های رایانه ای نگاهی به محتوای جنسی ارائه شده در بازی های رایانه ای جدید در غرب پس از غیر دینی شدن حکومتها ، سرمایه داران ، در جستو وجوی سود بیشتر اقتصادی ، به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ پرداختند .آنها از این طریق سعی کردند که سلایق خود را بر همگان تحمیل کنند وفرهنگ را تبدیل به کالاهایی قابل فروش کردند. تا جایی که هالیوود به عنوان صنعت فیلم سازی آمریکا به جریانی غالب در سراسر دنیا تبدیل شد وطرفداران بسیاری پیدا کرد.هالیوود زمانی شکل گرفت که عرف اجتماعی هنوز به صنعت فیلم سازی اجازه نمایش برهنگی را نمیداد واز نمایش رابطه جنسی حتی به صورت خفیف هم پرهیز شد. اما به تدریج ساخت فیلم هایی با صحنه های تحریک آمیز روز به روز افزایش یافت .نمایش این فیلم ها در آمریکا با اعتراضات مردمی مواجه شد اما سازندگان این فیلم ها برای توجیه استفاده از صحنه ها از دو دلیل اصلی بهره بردند و به کمک آن وبا فریب توده ی مخاطبان ، در طول زمان توانستند مرزهای بی بند وباری را یک به یک پشت سر گذاشته ودامنه ی آن را به رسانه ای مهم وکلیدی همچون بازی های رایانه ای مورد علاقه ی نوجوانان بکشانند . دو دلیل اصلی آنها برای بکارگیری صحنه های تحریک آمیز در فیلم ها عبارت بودند از : 1.نمایش این صحنه ها چیزی غیر معمول نیست بلکه نمایش واقعیت هایی از زندگی افراد است . 2.افراد بیشتری از قبل ،جذب فیلم های سینمایی شده اند وخواهان تماشای این فیلم ها هستند. فرهنگ واصالت قربانی پول امروزه ،صحنه های تحریک آمیز در بازی ها به یکی از عوامل تاثیر گذار در فروش بازی ها تبدیل شده است .تا آنجایی که می توان گفت بازی ها مطرح وپر فروش دنیا تقریبا هیچ گاه از صحنه های تحریک آمیز جنسی خالی نبوده اند . این ایده که بدنبال به دست آوردن سود اقتصادی بیشتر است برای کسب منفعت بیشتر ، خود را مجاز به استفاده از تمام ابزارها می داند . بر اساس همین نگاه صنعت بازی های رایانه ای به سمتی کشانده شده که حتی بازی هایی با محتوای صرفا جنسی تولید وروز به روز نیز بر تعداد آنها افزوده شوند. این بازی ها سهم قابل ملاحظه ای را از بازار جهانی کسب کرده اند . علاوه بر این ، دامنه ی مسائل جنسی به بازی های آنلاین که امکان تعامل افراد با سنین مختلف ومتعلق به فرهنگ های متفاوت را فراهم می آورد نیز کشیده شده است . اسارت انسان ، دستاورد فضای مجازی در بیشتر این بازی ها انسان ومخصوصا جنس زن ، بسیار تحقیر شده است .از جمله موارد جنسی که در بازی های رایانه ای به نمایش در می آیند می توان به پوشش های تحریک آمیز ، عریانی های موضعی وکامل ژست ها ورفتارهای تحریک آمیز ، لمس ونوازش جنسی ،رابطه ی جنسی ، همجنس خواهی ، لحن وصدای شهوت انگیز ورقص تحریک آمیز اشاره نمود. همچنین در تازه ترین تحقیقات مشخص شده است که در 85 درصد بازی های رایانه ای زن یا اصلا حضور ندارد یا کاملا مورد ظلم وستم قرار می گیرد یا شخصیتی است که فقط برای نشان دادن ویژگی زنانه وجلب توجه وسوء استفاده های جنسی نمایش داده می شود . پس اگر از زبان یک بچه هفت ساله که در همین تهران خودمان زندگی می کند شنیدید که دوست دارد زنش را با کابل کتک بزند بدانید ماجرا از کجا ریشه دارد .! در تحقیقی که بنیاد ملی باز یهای رایانه ای در باره ی کارکترهای معروف نقش اول زن بازی های انجام داده است اشاره شده که بدون استثناء بر روی جنبه های جنسی این کارکترها تاکید شده است ولباس های تنگ ونیمه عریان ، ژست ها ورفتارهای تحریک آمیز این کارکترها به طور برجسته نمایان هستند .برای مثال در بازی "زندگی دوم"که یک بازی پر مخاطب اینترنتی است ، سعی شده تا زندگی واقعی شبیه سازی شود تا از این طریق بازیکنان از نقاط مختلف دنیا بتوانند با یکدیگر در محیط مجازی ولی شبیه به واقعیت تعامل می کنند . اما اتفاقاتی که در پی طراحی چنین بازی هایی رخ می دهد باعث بحث ونگرانی در سطح بین المملی شده است ، در این بازی پشت فروشگاه ها ومکان هایی مثل آن ، پار ک های تفریحی وجود دارد که در بازی به آنها "سرزمین شگفت انگیز " می گویند که در ظاهر شبیه زمین بازی بچه هاست ولی در واقع مکانی است که دختر بچه ها در آنجا منتظر جوانانی هستند تا برای داشتن رابطه ی جنسی با آنها وارد گفت وگو شوند .این بچه ها که ممکن است حتی خردسال باشندپس از تعیین قیمت بازیکن را به کوچه های خلوت و یا مکان های دیگر می برند تا با آنها رابطه برقرارکنند که حتی ممکن است شامل شکنجه ی جنسی یا مسائلی از این دست نیز باشند.از آنجایی که هر کاراکتر هر کسی ممکن است ساخته باشند و آن راکنترل کند(مثلا یک دختر بچه را مردی با سن بالا کنترل کند )احتمال اینکه افراد منحرف کارکترهای خاصی ساخته و در سرزمبن شگفت انگیز همدیگر را ملاقات کنند و با هم روابط جنسی برقرار کنند و در نهایت با تاثیر گیری از هم این افکار را گسترش دهند زیاد است .نگران کننده ترین قسمت ماجرااین است که اگر این افراد قرار باشد افکار خود را پس از خروج بازی به دنیای واقعی ببرند و آنها را اجرا کنند چه فجایعی به وقوع خواهد پیوست ..................... ......بازی های دارای محتوای تحریک آمیز شدید می توانند همچون فیلم های پورنوگرافی اعتیاد آور باشند همچنین سلایق جنسی افراد را دستخوش تغییر کنند و به انحرافات جنسی منجر شوند که این مساله در هر سنی تبعات خاص خود را دارد نمونه تمام عیار این موضوع را می توان دربرخی بازی ها به عینه مشاهده کرد. در این بازی هر آنچه که می توان آن را امری غیر اخلاقی وضد انسانی توصیف کرد وجود دارد .به نوعی که به جرات می توان گفت این بازی توانایی این امر را دارند که هر آنچه که والدین برای تربیت فرزندان تلاش کرده اند وبه نوعی آنها را از دیدن برخی مناظر دور نگه داشته اند ، پنبه کنند. برگرفته از مجله شمیم یاس شماره 151


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :