چهارشنبه - 2018 اکتبر 17 - 7 صفر 1440 - 25 مهر 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 194252
تاریخ انتشار : 25 تیر 1391 11:18
تعداد بازدید : 186

تحقيق پاياني _مدرسه علميه الزهرا(س)واوان

روشهای آسیب زا در تربیت از منظر اسلامی

« روش » در لغت به معناي راه ، سبک ، شيوه، طريقه، وفن آمده است. ودر اصطلاح علوم « به مجموعه شيوه ها وتدا بيري گفته مي شود که براي کشف وشناخت حقيقت ودوري از لغزش به کار برده مي شود» « روش » 1. چگونگی انجام دادن کاری ؛ نحوه عمل ؛ شیوه ؛ طرز 2. قاعده بررسی نظام مند کاری یا چیزی ؛ متد 3. عمل رفتن ؛ حرکت کردن 4. چگونگی و شیوه راه رفتن 5. سلوک

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه الزهرا(س)واوان

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

روشهای آسیب زا در تربیت

از منظر اسلامی

 

 

 1391

 اکرم ضیغمی

سرکار خانم انجیدنی

 

 

روش آسیب تربیت 

 

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

تربیت ، کوشش و تلاش آگاهانه انسان برای ایجاد تغییرات مطلوب است و ما در این طریق از روشهایی استفاده می کنیم که برخی از آنها آثار ارزنده و سازنده دارند و برخی دیگر ویرانگر و تباه کننده اند که در آیات و روایات مورد نهی شارع مقدس واقع شده و از آنجا که لازمه رسیدن انسان به کمال واقعی ، ایجاد بستر مناسب در وجود او با تربیت صحیح با به کارگیری روش ها و تدابیری مناسب است پس با شناخت این روشهای نادرست و پیامدهای فردی و اجتماعی آنها در غالب روشهای رفتاری که شامل نامگذاری نامناسب و القاب ناشایست تبعیض و بی عدالتی ، تحقیر و اهانت و روشهای اصلاحی همچون تنبیه و جدل و مراء اکراه و اجبار و تحمیل و تاثیر این روشها بر شکل­گیری خود پنداره منفی می توان بسیاری از مشکلات تربیتی را از پیش رو برداشت و گاهی موثر در حسن اجرای تعلیم و تربیت اسلامی برداشت .

 

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :