جمعه - 2018 ژولاي 20 - 8 ذيقعده 1439 - 29 تير 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 192605
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1395 9:13
تعداد مشاهدات : 195

تحقیق پایانی- مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع)

آسیب شناسی شیوه های تربیت دینی فرزند در هفت سال دوم زندگی (14-7 سال) از دیدگاه آیات و روایات اسلامی

تربیت دینی در واقع عمل به قواعد و قوانین به شکل صحیح و آموزش ارائه ی درست دین به نونهالان می باشد. تحقیق پایانی حاضر در صدد است به بررسی آسیب و موانعی که اختلال درامر تربیت دینی ایجاد می کند و نیز راهکارهای مناسب مقابله با آن ها پرداخته

 

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

آسیب شناسی شیوه های تربیت دینی فرزند در هفت سال دوم زندگی (14-7 سال) از دیدگاه آیات و روایات اسلامی

1395

زهرا زارعی تورانی

طاهره لطیفی

علی اکبر رضایی

آسیب شناسی، تربیت، تربیت دینی، دین

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده


تربیت دینی در واقع عمل به قواعد و قوانین به شکل صحیح و آموزش ارائه ی درست دین به نونهالان می باشد.

تحقیق پایانی حاضر در صدد است به بررسی آسیب و موانعی که اختلال درامر تربیت دینی ایجاد می کند و نیز راهکارهای مناسب مقابله با آن ها پرداخته تا به واسطه ی آن سطح شناختی و معرفتی والدین و مربیان ارتقاء یافته و شیوه ی تامل صحیح با نونهالان هفت تا چهارده ساله را نیک بیاموزند تا از معضلات پیچیده ای که در زندگی خیلی از افراد پیش آمده و سرانجام های شومی برای آن ها ایجاد کرده است، جلوگیری شود و از تجربه ی دیگران عبرت گرفته و با بصیرت کافی بستر رشد و تربیت نوجوانان را در حد بلوغ و بحران هویت هستند، فراهم نماید.

روش تحقیق در این نوشتار توصیفی-تحلیلی بوده و با هدف بنیادی، و جمع آوری اطلاعات به شیوه ی متنی و کتاب خانه ای بوده و در سه فصل تنظیم گشته است.

آسیب هایی که از طرف خانواده بر پیکره ی روح نونهال و نوجوان وارد می شود، عبارتند از: شیوه ی تربیتی نادرست در فرهنگ پذیری فرزندان اعم از سخت گیرانه و سهل گیرانه

آسیب هایی که از جانب مربیان و متولیان امور پرورشی به فرزندان این سرزمین وارد می شود، عبارتند از: تعجیل در تربیت، تربیت سطحی و زود گذر، استفاده از روش های منفعلانه و ایستا و ... .

آسیب هایی که ارمغان فناوری روز می باشد، شبکه های اجتماعی و تولیدات مضر و منفی که بر روح و جسم کودک و نوجوان تأثیرات نامطلوب وی غیرقابل جبران دارد، عبارتند از: ترویج بدعت خرافه گرایی و عرفان های دروغین، تأثیرپذیری از فرهنگ صهیونیزم، جدایی از فرهنگ مهدویت و انتظار و ... .

و راهکارها و شیوه های پیشنهادی جهت بهبود وضع موجود و بسترسازی برای ایصال به وضعیت مطلوب عبارتند از: راهکارهای مقابله با آسیب های خانواده،معلمان، مربیان، رسانه ها و فضای مجازی، راه های تربیت کودک از دیدگاه اهل بیت عصمت (علیهم السلام)، اصول آموزش مفاهیم دینی و ... .

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :